cancel
Views
Helpful
Replies

CSA DENY 3G MODEM

jjvvoss
Level 1
Level 1

Im looking for a solution to deny access to the internet with a 3G ppp modem, when the wired etherned is active.

It seems the 3G modem exe-file is using some Microsoft API or DLL's for dialing to the 3G ISP But how do I find out ?

8 Replies 8

tsteger1
Level 8
Level 8

Which version of CSA?

You could create a system state that denies access to any other network when Ethernet is active and connected to yours.

Tom

ver 6.0

Yea, i know i allready have done that.Its not only about access, but im looking for a solution, where its not possible to diale up with the 3G modem. I allready have "no access" between the active ethernet & the 3G connection, but thats not enough for the costumer, users shouldnt be allowed to dialup with the 3G modem, when ethernet is active. So i have to deny/terminate the 3G /PPP process , but how ???

Well, most 3G providers have special dialing application, if your customers does to you could create an application control rule in the "Ethernet Active" system state that deny's starting this app.

Hej Jan, 3G modem anvender formentlig Microsoft DUN og du kan ved hjælp af rasphone.exe også diale op via 3G, ved at terminere f eks wilog.exe terminere 3G prg blot men er opkaldet allerrede i gang !!

ja, men jeg tror ikke at der er en ras profil du bare kan bruge istedet for 3g applikationen, men jeg har ikke lavet præcis denne slags regler før, så jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed, principielt kan man jo bare stoppe rasphone.exe i at starte når man har ethernet active, jeg mener ikke den kører før man forsøger at diale et nummer.

det gør den heller ikke, men det er som om rasphone.exe, wilog.exe eller 3connect.exe kalder en anden applikation efterfølgende. Jeg kan sagtens terminere disse processer, men der har 3G modemet dialet op og har connection, så den efter følgende process skal også termineres, men hvilken ....???

Men hvis rasphone.exe/wilog.exe/3connect.exe slet ikke får lov til at starte, så kan de jo heller ikke starte andre processer.

Jeg kan anbefale process monitor fra sysinternals (nu MS), der kan du nemt trace en process, og se hvad den gør, og samtidig logge det så du kan kigge det igennem bagefter og lave dine regler derefter.

Try a DAC that adds the .exe, dialer and all descendants to an app class and deny access when Ethernet is active.

Tom

Getting Started

Find answers to your questions by entering keywords or phrases in the Search bar above. New here? Use these resources to familiarize yourself with the community: