Cisco Support Community
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Announcements
You may experience some slow load times, errors, and slight inconsistencies. We ask for your patience as we finalize the launch. Thank you.

Welcome to Cisco Support Community. We would love to have your feedback.

For an introduction to the new site, click here. If you'd prefer to explore, try our test area to get started. And see here for current known issues.

New Member

nat static por dos ISP

Tengo la siguiente situacion tengo dos ASA 5520

Cisco Adaptive Security Appliance Software Version 8.4(2)

Device Manager Version 6.4(5)

los cuales estan en funcionamiento stand-alone pero ambos comparten la misma dmz a nivel de vlan y a nivel de segmento ip , ahora existe alguna solucion de que servidores de la dmz respondan requerimientos desde internet por los dos ASA sabiendo que el servidor de la dmz solo posee un defalu gateway en este caso es uno de los ASA que comparten la dmz

• Firewalling
Everyone's tags (4)
1 REPLY

Re: nat static por dos ISP

Hola Alexis,

EDIT: Durante mi hora de almuerzo estaba pensando en esta discusion y llegue a la conclusion de que si hay una forma en la cual le podemos hacer saber al servidor que le responda al otro asa ( el q no es el default gateway.

Para ello ocupas configurar Outside NAT:

Esta es la configuracion  que ocupas  en el asa

NAT (outside,inside) source dynamic any any destination static Global_Ip_Server Local_Ip_Server

Saludos

Julio

Looking for some Networking Assistance? Contact me directly at jcarvaja@laguiadelnetworking.com I will fix your problem ASAP. Cheers, Julio Carvajal Segura http://laguiadelnetworking.com
241
Views
0
Helpful
1
Replies