Cisco Support Community
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Announcements

Welcome to Cisco Support Community. We would love to have your feedback.

For an introduction to the new site, click here. And see here for current known issues.

Probleme beim Einrichten des VPN's

Hallo zusammen

Ich habe ein Problem beim Einrichten einer IPsec-VPN-Verbindung auf meiner SA540 Firewall: Wenn ich ein IPsec-VPN einrichten will, sehe ich im VPN-Wizard folgende Punke (unter anderem):

- Remote Gateway Type: IP Adress / FQDN

- Remote WAN's IP Address / FQDN: Was soll ich hier eingeben? Ich möchte ja nicht einen anderen Router mit fixer IP verbinden, sondern irgendeinen Client (z.B. Smartphone), von dem Ich die IP nicht weiss... ?!  :?

- Local Gateway Type: IP Adress / FQDN

- Local WAN's IP Address / FQDN: Hier habe ich die fixe (externe) IP vom Büro eingetragen.

Die Manual sagt dazu folgendes:

In the Remote & Local WAN Addresses area, enter the following information about the remote server and the local server:

• Remote Gateway Type: Choose Fully Qualified Domain Name (FQDN), and then enter a name Remote WAN’s IP Address or Internet Name field to identify the VPN client to the gateway.

• Local Gateway Type: This field can be left blank if you are not using a different FQDN or IP address than the one specified in the WAN port’s configuration. (<-- Stimmt nicht! der VPN Wizard verlangt hier einen Wert, ohne gehts nicht...  :?

) Choose IP Address if you want to enter an IP address, or choose Fully Qualified Domain Name (FQDN) if you want to enter a domain name, such as vpn.company.com. Then enter that address or name in the Local WAN’s IP Address or Internet Name field.

Ich weiss hier leider einfach nicht mehr weiter :cry: Bin für jede Hilfe äusserst dankbar!

Beste Grüsse

D. Schmid

Everyone's tags (4)
572
Views
0
Helpful
0
Replies
CreatePlease login to create content