Cisco Support Community
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Announcements

Welcome to Cisco Support Community. We would love to have your feedback.

For an introduction to the new site, click here. If you'd prefer to explore, try our test area to get started. And see here for current known issues.

New Member

Radius aus NSS300 Serie und AP541N

Hallo,   (english: see bottom)

Seit geraumer Zeit versuche ich in einem AP541 Accesspoint einen VAP einzurichten mit Radius Zugangsautentifizierung.
Ich würde mal behaupten, das ich alles eingestellt habe, was einzustellen geht, also Radius-IP angegeben, Shared Passwort, tja, das wars auch schon. Mehr geht im AP nicht.

Im NSS300 habe ich dann den AP als Clienten angelegt und einige user, die sich nun darüber anmelden sollen.

Die Anmeldemaske erscheint auch beim versuch, eine WLAN verbindung aufzubauen, aber die Anmeldung klappt nicht. Im Log der NSS300 sehe ich immer nur AUTH FAIL. Kein weiterer Hinweis. Passwörter und Einstellungen habe ich nun mehrfach überprüft. Es klappt irgendwie nicht.

Hat da jemand eine Idee?

Pasadena

Hi,

For some time I try a AP541 Access Point set up a VAP with radius access control.
I set everything specified for the radius, radius-IP, shared password, well, that's it.

In NSS300 then I created the AP as a client and some users who will now sign it.

The logon screen appears when you try to establish a wireless connection, but the application does not work. In the log of the NSS300 I see only  AUTH FAIL. No further information. Passwords and settings I have now checked several times. It does not work.....

Any Ideas?

Pasadena

821
Views
0
Helpful
0
Replies