cancelar
Mostrando los resultados de 
Buscar en lugar de 
Quiere decir: 
Avisos
¡Bienvenido a la nueva Comunidad de Soporte de Cisco! Nos encantaría conocer su opinión
New Member

Como limpiar "show ip flow top-talkers" ?

Estimados una consulta tengo configurado el "ip flow  top-talkers" cuando ejecuto este comando en router cisco....

Router#show ip flow top-talkers

SrcIf SrcIPaddress DstIf DstIPaddress Pr SrcP DstP Bytes
Gi0/0.1 192.168.6.202 Se0/0/0* 192.168.1.201 06 9391 C29A 45M
Gi0/0.1 192.168.6.202 Se0/0/0 192.168.1.201 06 9391 C29A 45M
Gi0/0.1 192.168.6.201 Se0/0/0* 192.168.1.201 06 9391 C29B 44M
Gi0/0.1 192.168.6.201 Se0/0/0 192.168.1.201 06 9391 C29B 44M

Pero para limpiar esto ejecuto

Router#clear ip flow stats  

Pero por algún motivo no se llega a limpiar el ip flow y eso que lo ejecuto como 5 veces ya que de nuevo vuelvo a ejecutar 

Router#show ip flow top-talkers

Y me sigue devolviendo los mismo datos ... lo único que me queda es reinicar el router pero implica cortar el servicio.

Alguien sabe como puedo limpiar esto?

Etiquetas (1)
3 RESPUESTAS
Silver

Intenta limpiar los

Intenta limpiar los contadores de tu interfaz con un ""clear counter interface type interface number" y me notificas.

Recuerda puntear los post que son de tu ayuda.

Saludos,

New Member

hola llegue a ejecutar lo que

hola llegue a ejecutar lo que me dijiste , pero aun así no me limpia lo que requiero

clear counters gigabitEthernet0/0
clear counters gigabitEthernet0/1
clear counters 
Silver

Hola nuevamente!

Hola nuevamente!

Intenta configurando el cache-timeout dentro de la configuración de tu top-talkers para que se recalcule el contador.

Configuring NetFlow Top Talkers

This task describes the procedure for configuring the NetFlow Top Talkers feature. Perform the steps in this required task using either the router CLI commands or the SNMP commands to configure the NetFlow Top Talkers feature on the router.

SUMMARY STEPS

1.    enable

2.    configure terminal

3.    ip flow-top-talkers

4.    top number

5.    sort-by [bytes | packets

6.    cache-timeout milliseconds

7.    end

DETAILED STEPS
  Command or Action Purpose
Step 1
enable

Example:

Router> enable

(Required) Enables privileged EXEC mode.

• Enter your password if prompted.

Step 2
configureterminal

Example:

Router# configure terminal

(Required) Enters global configuration mode.

Step 3
ip flow-top-talkers

Example:

Router(config)# ip flow-top-talkers

(Required) Enters NetFlow Top Talkers configuration mode.

Step 4
top number

Example:

Router(config-flow-top-talkers)# top 50

(Required) Specifies the maximum number of top talkers that will be retrieved by a NetFlow top talkers query.

• The range for the number argument is from 1 to 200 entries.

Step 5
sort-by [bytes| packets

Example:

Router(config-flow-top-talkers)# sort-by packets

(Required) Specifies the sort criterion for the top talkers.

• The top talkers can be sorted either by the total number of packets of each top talker or the total number of bytes of each top talker.

Step 6
cache-timeoutmilliseconds

Example:

Router(config-flow-top-talkers)# cache-timeout 30000

(Optional) Specifies the amount of time that the list of top talkers is retained.

• Reentering the top, sort-by, or cache-timeout command resets the timeout period, and the list of top talkers is recalculated the next time they are requested.
  • The list of top talkers is lost when the timeout period expires. You should configure a timeout period for at least as long as it takes the network management system (NMS) to retrieve all the required NetFlow top talkers.
  • If this timeout value is too large, the list of top talkers might not be updated quickly enough to display the latest top talkers. If a request to display the top talkers is made more than once during the timeout period, the same results will be displayed for each request. To ensure that the latest information is displayed while conserving CPU time, configure a large value for the timeout period and change the parameters of the cache-timeout, top, or sort-by command when a new list of top talkers is required.
  • The range for the number argument is from 1 to 3,600,000 milliseconds. The default is 5000 (5 seconds).
121
Visitas
5
ÚTIL
3
Respuestas